Sunday, May 6, 2012

Anger management

За би нь ойрд маш завгүй байна аа. 7 сар хүртэл л ийм байх юм шиг байна. Өглөө гараад орой 9 гэж орж ирдэг. Сая нэг хэсэг өглөө томийгоо 7.30д цэцэрлэгт нь явуулчаад охиноо аваад холоо байдаг ээжийндээ аваачиж өгчөөд өөрийхөө ажилд явдаг маршруттай. орой 8 гэж тараад цаг явж хүүхдүүдээ аваад гэртээ бас бараг л цаг явж харидаг байлаа. өнөөдрөөс хүүхэд харах хүнтэй болж амарч байх шиг байна. Бас таниж мэдэхгүй охинтой маань дасаагүй эгч болохоор санаа зовж л байна. гэхдээ болох байлгүйдээ гэж бодно. Ойрд би их цухалдуу болоод байнаа. машинаа хэд хэд хажуу талаасаа мөргүүллээ. бага зэрэг ч гсн урдуур шахсаар байгаад ирээд мөргөчих юм. замын түгжрээ, мал шиг машин баридаг хүмүүстэй нийлээд би дээд зэргээр байж болох бүхий л стрэссээр стрэсдэж байна аа. :( мэдсээр байгаа мөртлөө чихээл ороод ирдэг шахдаг дохио өгдөггүй, мөргөчөөд зүгээр гэж хэлчээд юу ч болоогуй юм шиг яваад өгдөг хүмүүс яасан их байдийм бэ. Ёстой жинхэнэ хөдөө яваа мал шиг л сулжээл эгнээ гэрэл тоохгүй явдаг хүмүүс дүүрэн. Нэг удаа би нэг дэлгүүрийн үүдэнд сул зогсоол гарахыг хүлээж 10-15 минут хүлээв. Нэг машин гарахаар нь хүлээж байгаад орох гэтэл хажуугаар нэг машин чихээд би сигналдаад би хүлээж байна гээд дохисон чинь ухас гээл орчвол яах уу? Ёооо тийм балиар хулгайч сэтгэхүйтэй. угаасаа анхнаасаа намайг хүлээгээд зогсож байгааг харсан мөртлөө дайраад тэгээд сигналдангуут бүүр улаан цайм хулгайлчиж байгаам. Би бүр гайхаад машин дээр нь бууж очоод та яагаад миний хүлээж байсан паркингт орчив гээд асуулаа. би их удаан хүлээлээ, таныг орохоос өмнө би сигналдаад таньд хэллээ гээд учирлаж хэллээ. Хариулт нь хохий шд би яаж мэддийн! Тэгээд эхнэрээ нялх хүүхэдтэйгээ дагуулчихсан хүзүүндээ гинж зүүчихсэн. эхнэр нь хажуугаас нь чинийх юм уу сул зай байхаар нь л орсийшд! гэж байна. Нөхөр нь цонхоо хаачихсан. Тэгэхээр нь машиных нь хаалгийг тогшлоо онгойлгож байна. Тэгээд, чи тэгээд яах гээд байгаан гэж байна. би хүлээж байсан зогсоолдоо машинаа тавимаар байна, бас ийм удаан хүлээсэн зогсоолоо хүнд хулгайлуулчаад гомдолтой байна гэлээ. Цаагуур чинь өөр зогсоол байгаа биз дэ гэж байна. тэгээл бла бла бла. Би нээх олон юм яриагүй ээ. Жоохон хүүхэдтэй хүмүүс юм даа гэж бодоод би өөрөө завгүй байсан болохоор... Гэхдээ дургуй бол аймар хүрсэн. хүнээс буруугаа мэдсэн бол уучлал хүсэх, хүнийг бас өөрсөд шигээ хүндэтгэх наад захын хүний нийгмийн соёл тэр залуу хүмүүст байхгүй байгаа нь маш эмгэнэлтэй. Тэр гэр бүлд өсөж хүмүүжиж байгаа хүүхдүүдтэй миний хүүхдүүд найз нөхөд, хамаатан садан болж болзошгүй гэхээр бүүр эмгэнэлтэй. Гэртээ яаж ч байдаг юм билээ. Хүүхэддээ бол боломж гарвал хулгайл л гэж заах байх даа хөөрхийс. Монголчууд ер нь их балиар хулгайч сэтгэхүйтэй хүмүүс юм аа дээр бичиж байлуу яалаа машин бариад явж байхад тэр нь бүүр их илэрнэ. Дохио өгөөл орох юмыг заавал тулж ирсэнээ гэнэдүүлж чихнэ. Замгуй газар давхарлаж эгнээ үүсгээд чихнэ. Цагдаа л байхгүй бол дурэм зөрчих бол буруу үйлдэл биш юм шиг дүрэмийг зөвхөн загдаагийн хажууд эсвэл шалгалт өгч байхдаа л мөрдөх ёстой юм шиг л байх юм. Би урьд нь ч одоо ч яаж ч яаарч явсан, яаж ч боломжтой байсан заавал гарцаар гардаг байлаа. Одоо залуухан хөлтэй гартай охид залуучууд гарцгүй газраар цаашаа харж байгаад хээв нэг алхаж байгааг харж болно. 10 алхмын наана цаана байгаа гарцаар гарчихгүй заавал өнгөлзөн барин байж гарцгүй газраар зам гарахыг харж болно. Хотын соёл гэх наад захын зүйл алга. машиныхаа цонхоор цөмсөн самрыхаа ясыг хаяад явж байгаа хүмүүсээс юу ч хүлээх вэ дээ?!!!

3 comments:

  1. Sain uu Lemonchk. bayarlalaa. hen negen namaih bicheesei gej husej baigaag medeh ih saihan baina.

    ReplyDelete
  2. hi uuriin chin blogiig unshlaa heregtei hund meduulchih um baga umaa haritsangui hunii uur buhimdaliig iluu hurgesen zuils ih um unshihaar uuriin erhgui buhimdal turuulj bn. tsaashdaa blogtoo um oruulhaar bol shuumjlel stressee baga oruulaarai gj husie. amjilt.

    ReplyDelete